سرخط خبرها

اختصاص سهمیه مازاد دارو به داروخانه‌های فعال خراسان رضوی در ایام نوروز

  • کد خبر: ۲۱۴۰۴۰
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
اختصاص سهمیه مازاد دارو به داروخانه‌های فعال خراسان رضوی در ایام نوروز
معاون غذاودارو دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر مأموریت ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ سهمیه اضافه دارو برای ۵ استان کشور از جمله خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی روحبخش اظهار کرد: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ آماده‌باش تمامی داروخانه‌های روزانه و شبانه‌روزی حوزه تحت پوشش به‌ویژه شهر مشهد را داریم تا در آن زمان خاص مشکلی در تامین شیرخشک و انواع دارو‌های موردنیاز زائران و مجاوران امام رضا(ع) وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در سطح شهر مشهد ۷۷۲ داروخانه فعال داریم که شامل ۵۷۵ روزانه، ۱۰۲ شبانه‌روزی، ۴۴ نیمه‌وقت و ۵۱ بیمارستانی است، ضمن اینکه داروخانه‌های امام، هلال‌احمر و ۲۲ بهمن و دیگر داروخانه‌های منتخب دارو‌های خاص هم به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در خصوص داروخانه‌های فعال در مسیر‌های منتهی به بارگاه منور رضوی، گفت: در اطراف حرم مطهر رضوی ۴۰ داروخانه روزانه و شبانه‌روزی فعال است و ما برای ایام نوروز ۱۴۰۳ به داروخانه‌های روزانه فعال در این محدوده مجوز فعالیت تا ساعت ۲۴ را داده‌ایم.

دکتر روحبخش اضافه کرد: همچنین برای سهمیه ویژه دارویی هم با توجه به حجم میلیونی زائران نوروزی بارگاه منور رضوی اقدام لازم صورت پذیرفت و در این خصوص رئیس سازمان غذاودارو قول تخصیص سهمیه اضافه دارو را برای ۵ استان خراسان رضوی، فارس، مازندران، گیلان و اصفهان را داد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مدیریت خوبی در بحث انواع دارو و شیرخشک صورت پذیرفته و مشکلی از این بابت وجود ندارد، بیان کرد: در صورتی که نیازی احساس شود بلافاصله اقدام لازم برای تأمین به‌موقع دارو و شیرخشک موردنیاز صورت می‌پذیرد.

معاون غذاوداروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افزود: مردم در صورت هرگونه مشاهده و داشتن هرگونه مشکل یا شکایتی در حوزه دارو می‌توانند با تلفن ۳ رقمی ۱۹۰ در تمامی ساعت شبانه‌روز تماس حاصل نمایند تا کارشناسان این حوزه رسیدگی و برخورد لازم را داشته باشند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->